Doorgaan naar hoofdcontent

Breng uw elevator speech naar de bovenste verdieping met krachtige emoties

Als uw elevator pitch de nieuwsgierigheid van een koper wekt, doet hij maar het halve werk. Uw elevator pitch moet niet alleen nieuwsgierigheid opwekken, maar ook krachtige emoties opwekken. Eigenaren van kleine bedrijven kunnen van de Madison Avenue en merkexperts leren hoe ze advertenties en berichten kunnen ontwerpen die consumenten ertoe aanzetten hun emoties te voelen en ernaar te handelen.

Tijdens het netwerken met andere bedrijfsleiders sta ik er vaak versteld van hoe weinigen deze technieken in hun voordeel gebruiken. Hieronder vindt u enkele voorbeelden van hoe u nieuwsgierigheid kunt opwekken, klanten een goed gevoel kunt geven en uw bedrijf kunt laten groeien.



Hier is een slogan: "We ontwikkelen lasers die uw afval met 20% verminderen." Klinkt goed; iedereen houdt van sparen. Dat zou moeten werken, toch? Niet noodzakelijk. Besparen alleen is niet genoeg. Wat Als uw concurrent potentiële klanten vertelt: "Onze lasers verminderen uw afval met 20% en dat is het verschil tussen in bedrijf blijven of toonaangevend zijn in uw branche." Door het emotioneel verpakte verschil toe te voegen, wordt de impact verdubbeld en wordt het werk van je afgenomen. De 'toonaangevende' emotionele pitch van uw concurrent laat prospects zien hoe het besparingsvoordeel hen zal doen voelen. Het constructief gebruiken van emoties kan een echte sleutel zijn om de verkoop te verhogen.

Een leidinggevende organisator die ik ken, beweert in haar elevator pitch dat ze leidinggevenden elke dag een extra uur geeft. Dat is geweldig, maar bedenk eens hoeveel effectiever haar pitch zou zijn als ze er een emotionele component aan zou toevoegen. Laten we zeggen dat ze praat met een leidinggevende die duidelijk regelmatig traint en ze zegt tegen hem: "Met dat extra uur kun je trainen, fit blijven en je niet schuldig voelen over de tijd die je van je gezin wegneemt." Ze heeft net een ego-boost voor sporten en familietrots samengebracht. Dat zal haar zeker extra verkopen opleveren.

Je hebt waarschijnlijk veel gehoord over verkopen op basis van voordelen in plaats van functies. Door inspirerende en tot nadenken stemmende emoties te combineren met uitzonderlijke voordelen, verplaatst u uw bericht van de onderste verdieping naar het Trump Tower-niveau. Hier is een voorbeeld van het combineren van een emotie die gepaard gaat met een voordeel. Als je een man op een dozijn rode rozen verkoopt, wat is dan het krachtigste verkoopstatement? "Vrouwen houden van rozen. Je kunt er niet fout mee gaan." Of: "Stuur er een dozijn van deze naar je vrouw op haar kantoor en alle andere vrouwen zullen jaloers zijn. Je vrouw zal van je houden omdat je haar waardering voor waterkoelers vergroot."

De tweede boodschap verbindt twee zeer sterke emoties, trots en liefde, en maakt de koper enthousiast om de voordelen te ontvangen.

Om de emoties te vinden die uw elevator pitch versterken, analyseert u de voordelen van uw producten en vindt u ten minste drie sterke emoties die u aan elk ervan kunt koppelen. Oefen verschillende manieren om deze emoties in je pitch te gebruiken. En hou het positief! Angst is oldschool.

Als u de hierboven beschreven stappen volgt, garandeer ik u dat u zult profiteren door meer vergaderingen te houden en extra verkopen te ontvangen. Zal het niet goed voelen om degene te zijn die ontspant op een tropisch strand en geniet van de voordelen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

De psychologische impact van huidproblemen: hoe het onze mentale gezondheid beïnvloedt

Als je last hebt van huidproblemen, kan dit niet alleen fysieke ongemakken veroorzaken, maar het kan ook een grote invloed hebben op je mentale gesteldheid . Huidaandoeningen zoals acné , eczeem, psoriasis en rosacea kunnen leiden tot gevoelens van schaamte, onzekerheid en angst. Deze psychologische impact wordt steeds meer erkend en bestudeerd in de psychodermatologie . De relatie tussen de huid en de psyche is complex en kan variëren van persoon tot persoon. Sommige mensen kunnen hun huidproblemen gemakkelijk accepteren en hebben er weinig last van, terwijl anderen er ernstig door worden beïnvloed en zelfs depressief kunnen worden. Het begrijpen van de psychologische impact van huidproblemen is belangrijk om betere zorg te bieden aan patiënten en om de kwaliteit van leven te verbeteren. Belangrijkste punten Huidproblemen kunnen een grote invloed hebben op de mentale gesteldheid van een persoon. Psychodermatologie bestudeert de relatie tussen de huid en de psyche. Het begrijp...

Gezond worden met yoga

 Mensen hebben altijd geloofd dat yoga meer voor je lichaam kan doen dan alleen het fit en flexibel houden. Onderzoek toont nu aan dat het kan helpen bij gewichtsbeheersing, lage rugpijn, slapeloosheid en zelfs hartaandoeningen. Studies tonen aan dat yoga helpt bij gewichtsverlies en onderhoud. In een onderzoek onder 15.000 volwassenen ontdekte het Fred Hutchinson Cancer Research Center dat degenen die geen yoga beoefenden over een periode van 10 jaar ongeveer 18,5 pond meer aankwamen dan degenen die minstens vier jaar beoefenden. Er was ook een studie gedaan aan het Preventive Medicine Research Institute in Sausalito, Californië. Uit deze studie bleek dat mensen die regelmatig yoga en meditatie beoefenden, oefenden en keken naar hun dieet meer gewicht verloren dan degenen die oefenden en een uitgebalanceerd dieet aten, maar geen yoga beoefenden. Bovendien kan yoga je bewegingsbereik in je heupen verbeteren, waardoor pijn in de onderrug wordt verminderd. Een studie uitgevoerd aan T...

De waarheid over ADD bij volwassenen en follow-up

 Als je een volwassene bent met adhd, is de kans groot dat je op een bepaald moment in je leven het gevoel hebt gehad dat je 'je potentieel niet waarmaakt'. Dit oordeel manifesteert zich vaak wanneer je de balans opmaakt van alle geweldige ideeën die je hebt gehad die nooit ergens zijn gebleven, en alle onvoltooide projecten die je bent begonnen maar nooit hebt voltooid. Het overweldigende aantal van deze dingen die niet zijn "gevolgd" kan je doen geloven dat je je potentieel niet waarmaakt. Dit is gewoon niet waar. ADDers zijn van nature visionairs en ideeëngeneratoren. Als iemand ons maar zou betalen om de hele dag geweldige ideeën te bedenken - we zouden allemaal rijk zijn! Maar we krijgen de hele tijd zoveel geweldige ideeën dat het absoluut onmogelijk zou zijn om ze allemaal uit te voeren. Denk er over na. Als je elk goed idee dat je ooit had zou proberen uit te voeren, zou je dan nu tijd hebben om te eten, slapen of zelfs ademen? Waarschijnlijk niet. Maar dit is...